Sedmáci na horách

25/02/2019

V neděli  6. ledna 2019 jsme jeli na lyžařský výcvikový kurz na Kohútku. Sraz byl u školy v 9.15 hod. Asi po dvouhodinové cestě jsme vystoupili na parkovišti ve Vranči.  Odtud jsme museli jít k chatě Spartak pěšky. Kufry nám naštěstí vyvezla rolba. Po ubytování a zabydlení se nás čekalo první společné lyžování, při kterém si nás učitelé rozdělili do tří družstev, a to podle našich schopností  sjet kopec.  Druhý den po snídani jsme již rozděleni v družstvech nastoupili na svah, kde jsme se někteří zdokonalovali a někteří učili lyžovat. Lyžovat jsme chodili vždy ráno a po obědě. Program na všechny večery si pro nás připravila paní učitelka Janoušková. Hráli jsme spoustu her i soutěží. Týden nám rychle uběhl.  Poslední den jsme ukončili rozdáním diplomů a karnevalem.  Před odjezdem domů jsme si ještě naposledy zalyžovali a pak se plni nových zážitků a unavení vraceli domů. Ti, kteří již lyžovat uměli, se zdokonalili.

Děkuji proto všem učitelům, kteří nás doprovázeli, za krásně prožitý týden.

Veronika Těthalová, 7.A

.1.2019 jsme se vypravili na lyžařský výcvikový kurz do Beskyd. Na naši chatu Spartak jsme dorazili okolo druhé hodiny odpoledne. Ve tři hodiny jsme šli na svah, kde nás učitelé rozdělili do tří družstev podle našich dovedností. Poté jsme šli dovnitř a měli jsme volno. Po večeři následoval večerní program, tedy nějaké soutěže a hry. Večerka byla ve 22:00.   Naše družstvo šlo ráno po snídani jezdit na malý kopeček, těm, kterým to šlo, šli lyžovat už i na sjezdovku. Následoval oběd a odpolední klid, po kterém začínalo odpolední lyžování. To jsem poprvé sjela sjezdovku i já. V úterý ráno jsem ještě pořád často padala, ale odpoledne jsem padat přestala a sjezdovku jsem zvládla sjet sama. Ve středu k nám do družstva přišla Kája a díky ní jsem se naučila obloučky. Odpoledne jsme šli na krátkou procházku k nedaleké chatě. Ve čtvrtek už jsem uměla jezdit mnohem lépe, takže mě lyžování začalo bavit. Večer jsme měli karneval a pouštěli jsme si písničky. V pátek před odjezdem domů nás pan učitel vzal na větší sjezdovku s lanovkou. Kromě dvou jsme modrou sjeli všichni. Okolo druhé hodiny byl náš odjezd z hor. Domů jsme se vrátili po čtvrté hodině odpoledne. Na lyžáku se mi velmi líbilo a klidně bych se tam vrátila zpět.

Eliška Vránová, 7.B

V neděli 6.1.2019 jsme vyrazili na školní hory do Beskyd na Kohútku. Cesta trvala zhruba 2,5 hodiny. Ubytovali jsme se na chatě SPARTAK. Měli jsme pokoj na půdě, byl propojený dveřmi s ostatními holkami. Hned první den nás pan ředitel rozdělil do tří družstev. Kopec jsme si museli vyšlapat, protože jsme neměli permanentku na vlek. První den jsme začínali večeří. Večer jsme hráli různé hry. Převlékli jsme se do pyžam a v 21:30 hod. nám vzali mobilní telefony. Poté nám nezbývalo nic jiného, než si povídát a jít spát. Ranní budíček byl v 7:00 hod., ale vstávali jsme až okolo 7:30 hod. V 8:00 hod. byla snídaně, na které obyčejně bylo: lupínky s mlékem, čaj a nějaké pečivo. Na svah jsme chodili od 9:00 hod. do 11:45 hod. Poté jsme měli oběd a odpolední klid. Ve 14:00 hod. jsme nastupovali na odpolední výcvik. Takhle se to opakovalo každý den, kromě středy. Byl to den kritický, při kterém bývá hodně úrazů. Místo lyžování jsme se šli projít do hospody, kde jsme si dali výborné palačinky s ovocem. Poslední den jsme lyžovali jen dopoledne a odpoledne jsme sešli kopec dolů, kde na nás čekal autobus, který nás odvezl ke škole, kde už čekali naši rodiče, kteří si nás odvezli domů.

Hory se mi moc líbily, klidně bych jela znovu!