Zdravá pětka

18/04/2018


Zdravá pětka - program pro děti o zdravé výživě - očima žáků 5.B:

 

28. března jsme měli přednášku o zdravé výživě.  Dozvěděli  jsme se hodně zajímavostí, třeba to, že v kofole je 30 kostek cukru  a že na mozek  jsou dobré vlašské ořechy, a spoustu dalších informací.  Paní s sebou měla plakát, kde byl talíř, který byl rozdělený na čtyři části: ovoce, zelenina, luštěniny a obiloviny, mléčné výrobky a maso. Druhou hodinu nás paní rozdělila na pět skupin, ptala se nás na otázky. A potom nám dala desky,  kde byl talíř rozdělený na čtyři části a dostali jsme žetony,  kde bylo ovoce, zelenina, maso atd. A potom nám dala krabičky, kde bylo ovoce a zelenina a mohli jsme si to sníst. Na konci se nás ptala na otázky a když jsme to řekli správně, tak jsme dostali nálepku. Zdravá výživa se mi docela líbila.      

Kristýna Patáková

 

Ve středu 28.3 2018 jsme měli přednášku o zdraví. Paní nám říkala, že když chceme posílit kosti, tak že si dáme sardinky z plechovky. Sardinky jsou malé rybičky, které se dají do plechovky a potom do obchodu, kde si je můžeme koupit. Taky nám paní říkala, že některá zelenina se podobá některým orgánům v těle, např. rajče se podobá srdci, vlašský oříšek zevnitř se podobá mozku a takové zajímavosti. Poté jsme udělali šest skupinek. Když jsme udělali skupinky, paní nám rozdala desky, kde jsme měli doplnit tabulky. Když jsme doplnili tabulky, tak nám rozdala do každé skupinky jednu krabičku, ve které byla zelenina a párátko a potom jsme si udělali špíz. Hodina se mi moc líbila.

Adéla Peringerová  

 

Ve středu 28.3 jsme měli přednášku o zdravém jídle.

Měli jsme na tabuli obrázek zdravého talíře, který byl rozdělený na čtyři části: na ovoce, zeleninu, bílkoviny a sacharidy. Paní ze zdravé pětky nám povídala o tom, jak máme zdravě jíst a pít. Potom jsme dělali ve skupině takový test a skládali jsme zdravý talíř. Paní nám dávala různé otázky. Podle mě to bylo celkem super.

Filip Kučera

 

                                            

Minulou středu jsme měli přednášku. Jmenovala se Zdravá pětka. Bylo to o tom, co je pro nás zdravé. Že nemáme pít přeslazené pití. A že je lepší celozrnné pečivo než bílé pečivo. Pak jsme měli přiřadit kolečko do správného políčka. Pak jsme si mohli udělat vlastní špíz. A jak jsme si ho udělali, tak jsme ho mohli sníst. Bavilo mě to hodně, vím, co je pro moje tělo dobré.                                                                                                           

Radim Hanus

 

 

Ve škole jsme měli program zdravá pětka. Pokrylo nám to vlastivědu a angličtinu, takže super. Paní, která to vypravovala, všechno hrozně natahovala. Bylo to o tom, co bychom měli nebo neměli jíst a pít. Bylo dost vtipné, že ta paní někdy ve větě řekla nějaké slovo dvakrát. Na konec jsme si udělali špízky. Paní učitelka je potom vyfotila. A potom jsme je snědli. Paní se nám posléze snažila nějakým kouzelným způsobem vysvětlit, proč zdravá pětka. Bylo to celkem dobré.

Nikolas Popelka

 

Ve středu k nám do školy přijela Zdravá pětka. Bylo to o tom, že se nám paní snažila vysvětlit, co je zdravé a co nezdravé. Na tabuli nám pověsila plakát, na kterém byl talíř, který byl rozdělen na čtyři části. V první části byla zelenina, ve druhé části bylo ovoce, ve třetí časti byly sacharidy a v poslední části byly bílkoviny. Dále nám říkala, že by strava měla být pestrá. Paní nám vysvětlila, jaký je rozdíl mezi bílým a celozrnným pečivem. Hodně mě to překvapilo, že když se zpracovávají zrnka na bílé pečivo, tak se ze zrnka oddělává slupka a u celozrnného se slupka nechává na zrnkách. Bylo toho ještě spoustu, ale to bych popsal celý sešit. Bylo to velmi poučné a od té doby se snažím jíst co nejvíc zeleniny a ovoce.

Samuel Marhefka

 

Došly dvě paní, jedna poprosila o židličku a sedla si. Mezitím ta druhá paní si rozdělala kufry a začala z nich něco vytahovat. Vytáhla velký plakát, který se jmenoval potravinový talíř. Ty talíře byly rozděleny na zeleninu, ovoce, obilniny a mléčné výrobky. Potom jsme si o všech těchto druzích povídali. Ale potom jsme měli různé otázky. Naše skupina měla nejvíc bodů. Potom jsme dostali párátka a snažili jsme se na ně navléct co nejvíc zeleniny a ovoce a potom jsme to snědli. Paní se s námi rozloučila a odešla.

Adam Macháček

                        

Bylo to dobré. Naučil jsem se jíst zdravě trochu. Bavilo mě, když jsme to seřazovali,  kam to patří. Taky jsme dostali ovoce a zeleninu. Dozvěděl jsem se, kolik je v COLE cukru: 32 kostek. Ve vodě je 0 cukru. Taky jsem se dozvěděl, že voda a džus je nejzdravější. Tato přednáška mě hodně bavila.

 

Jan Kaločay

Ve škole 28.3 jsme měli Zdravou pětku. Povídali nám o tom,  jaká je zdravá výživa.  Paní měla talíř na plakátu a tam to měla rozděleno na ovoce, zeleninu, bílkoviny a sacharidy. Potom jsme ve skupinkách rozdělovali na malý talíř ovoce, zeleninu, bílkoviny a sacharidy. Pak jsme měli přestávku a potom jsme zase začali. Paní se nás ptala na otázky a za to, kdo tu otázku vždycky uhodl, dostal kartičku Zdravá pětka.  Potom jsme si měli udělat špíz ze zeleniny a ovoce. Všichni si ho udělali. Líbilo se mi to.

Lukáš Pavlíček

 

Ve středu 28.3. k nám do školy dojela paní, která nám dala na tabuli plakát s talířem. Ten byl rozdělený na čtyři čtvrtky a to byly zelenina, ovoce, bílkoviny a sacharidy. O nich jsme si chvíli povídali. Pak jsme dělali takový malý test ve skupině. Potom jsme si povídali, jak zdravě pít. Pak jsme si dělali ovocné a zeleninové špízy a potom si dávali otázky. Těch špízů bylo málo, ale nevadí. Bylo to dobré.

Marek Strážnický

 

         Ve středu k nám třetí hodinu došly dvě paní. Jedna si sedla dozadu a něco tam zapisovala a druhá šla k tabuli. Vytáhla si plakát a              dala ho na tabuli. Na plakátu byl talíř se zeleninou, ovocem, bílkovinami a vápníkem. Říkali jsme si, kolik toho musíme spotřebovat             atd. Líbilo se mi to, ale až na to, že to bylo moc dlouhé. Jak začala další hodina, myslela jsem, že nám bude něco o tom říkat ta druhá        paní, ale nic. Bavili jsme se, co nosíme do školy na pití a kolik toho vypijeme. Dávala nám nálepky za dobré odpovědi na její otázku. A nakonec jsme dostali do skupinek misku s ovocem a zeleninou měli jsme si udělat špízky.

MOC SE MI TO LÍBILO (HLAVNĚ TEN ŠPÍZEK)        Marie Opravilová

 

 

Byla středa 28.3 2018. Třetí a čtvrtou hodinu jsme měli přednášku o zdravé výživě, co máme jíst, pít a naopak co, bychom měli omezovat a nejíst nepít tak často. Třetí hodinu nám paní dávala výklad. Čtvrtou hodinu jsme měli řešit různé hádanky. A na konci hodiny jsme si udělali špízy. Bylo to moc fajn. Moc se mi to líbilo. Pokud bude další přednáška, doufám v to, tak se vždy budu těšit. Hned jsem se doma podle toho zařídila.

             

Tereza Vratislavská

 

 

Paní došla, přivítala se s námi. Vytáhla z kufru plakát a tam byla zelenina, ovoce, mléčné výrobky, pečivo, pití a slunečnicový olej. A pak nás zeptala, co máme rádi se zeleniny a z mléčných výrobků. Pak jsme si sedli do skupinky a paní nám dala otázku. Kolik má kofola cukru (má 32 kostek) a pak další otázka byla, jak dlouho bychom museli běhat, abychom spotřebovali ten cukr. Pak nám dala krabičku s ovocem a zeleninou. Hodně jsme si pochutnali a pak zazvonilo a skončili jsme, konec.

                                                                            Tomáš Bukvald

                         

Ve středu jsme měli na třetí a čtvrtou hodinu program Zdravá pětka.

Program byl hezký a srozumitelný. Na začátku nám jedna paní pověsila na tabuli veliké plátno, na kterém byl veliký talíř.  Ten talíř se skládal z šesti částí. První část byla zelenina, druhá bylo ovoce, třetí byly sacharidy, čtvrté byly luštěniny, páté byly bílkoviny a šesté bylo maso. Potom nás o tom různě učili, pak nás rozdělili do skupin a pak nám dávali různé otázky. Dostali jsme do každé skupiny krabičku s ovocem a dělali jsme si špízy.

          Ondřej Sabolčák

 

Ve středu jsme měli přednášku   Zdravá pětka. Ta  paní,  která došla, nám povídala, co je zdravé a co ne a co by se mělo jíst každý den a co jednou za týden. Bylo to super, pak jsme hráli hru ve skupinkách .  Ta paní nám dala otázky a my jsme museli odpovědět. A nakonec měla v krabičkách vykrájenou zeleninu a ovoce a měli tam salát, mrkve, jablko, papriky a okurky. Bylo to super, mně se to hrozně moc líbilo.  Těším se na  další zdravou přednášku, něco jsem se naučila, co mám jíst víc a líp, abych byla zdravá. 

Daniela Hrincescu

 

 

                             

 

                                 

 

 

 



Naše škola je zapojena do Operačního programu Výzkum, vývoj, vzdělávání



Naše škola je zapojena do projektu Celé Česko čte dětem